Si no veus correctament el Newsletter, fes click aquí.

Benvolgut amic/amiga:

A la Fundació Finestrelles, seguim avançant  amb el programa de Canoteràpia. Gràcies a la teva ajuda els nostres usuaris continuen gaudint dels beneficis terapèutics que aquesta activitat els hi aporta.

Al llarg d'aquests 4 anys de teràpia, hem pogut comprovar una sèrie de millores principalment en:

· La relació que s’estableix amb els animals: podem dir que tots els nostres usuaris  accepten i toleren als gossos de manera satisfactòria, fet que reforça positivament la seva autoestima.

· Nivell d’estimulació general: les sessions terapèutiques que es realitzen promouen la interacció entre els usuaris, i per tant, ajuden a mantenir activades i a l’hora motivades a les persones que atenem.

· Manteniment i millora de  l’atenció, concentració, memòria i llenguatge: és a dir de les principals funcions cognitives en risc de deteriorament, sobre tot en usuaris en procés d’envelliment i/o de demència, una realitat cada vegada més present en el col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual, com a conseqüència de l’augment de la seva esperança de vida.

Actualment, 48 usuaris participen en aquesta teràpia i es porten a terme dos tipus de sessions:

1. En grup: formades per 10 participants, amb una dinàmica lúdica, que permet treballar temes generals que ens trobem en el dia a dia: resolució de conflictes concrets, relacions personals, habilitats socials, etc…

2. Individuals o en petit grup: treballen problemàtiques més específiques de persones concretes, tals com l’estat depressiu en un cas d’hemiplegia sobrevinguda, estimulació del llenguatge en un cas de sordesa, estimulació general en dos casos de demència, mobilitat física en alguns casos on hi ha limitacions en aquest sentit.

La nostra Fundació valora molt positivament el treball realitzat per CTAC. La seva implicació, la professionalitat dels seus tècnics, el seu esperit col·laborador i el bon treball dels gossos, son aspectes fonamentals per a l’assoliment dels resultats positius que estem obtenint.

Gràcies de nou per la teva valuosa col·laboració amb la que esperem seguir comptant en el futur!