Si no veus correctament el Newsletter, fes click aquí. Ver en Castellano

Nova guia per apropar els professionals de la salut a les persones amb discapacitat intel·lectual

Els professionals sanitaris compten des d'ara amb una nova guia: "La salut de les persones amb discapacitat intel·lectual. Què hem de tenir en compte?" que es va presentar el passat 7 d'abril al Departament de Salut, a càrrec dels doctors Ramon Novell i Laura Vergés, amb la presència de la Presidenta de Dincat, Rosa Cadenas, i el responsable de la comissió de salut i envelliment de Dincat i gerent de la Fundació Finestrelles, Lluís Viguera.

La guia ofereix una panoràmica general molt amena sobre les principals dificultats que tenen les persones amb DID a l'hora de rebre atenció sanitària, ja sigui als hospitals, als centres de primària o altres, així com les seves patologies físiques i de salut mental més freqüents, i proposa un seguit de consells de maneig molt pràctics a incorporar en la pràctica clínica diària, un àmbit on la majoria dels professionals encara tenen molt poca experiència.

Segons Lluís Viguera, la guia vol contribuir a corregir situacions que actualment no són satisfactòries: "les persones amb DID van menys sovint al metge, i quan hi van els diagnòstics no són tan acurats com podrien ser, l'experiència pot ser traumàtica per a l'usuari, i el professional també està incòmode i , a sobre, l'efectivitat dels tractaments pot acabar sent menor. Això porta a un cercle viciós de manca d'accés al sistema que cal trencar".

Finestrelles imparteix un curs per a professionals del sector

El passat 4 d'abril, la Fundació va participar per segon any consecutiu en la 2ª edició del curs "Envelliment i discapacitat intel·lectual" impartint el mòdul relacionat amb l'atenció sanitària i la prevenció en salut a les persones en situació d'envelliment; una activitat que forma part del catàleg de les accions formatives que ofereix DINCAT als professionals que treballen en l'àmbit de la discapacitat intel·lectual i al qual hi van assistir professionals de més de 20 centres d'arreu de Catalunya. Enguany impartirem de nou aquest mòdul en la 3ª edició del curs, prevista per la tardor.

Tenim també en marxa nous projectes dins l'àmbit de la docència dels que us informarem molt aviat. La Fundació ja s'ha convertit en un dels primers referents al sector pel que fa a l'abordatge de les necessitats sanitàries derivades de l'envelliment i del maneig de les situacions de complexitat en les persones amb discapacitat intel·lectual.

El taller ocupacional prepara nous articles per Sant Jordi

Sant Jordi és una diada que genera molta activitat a Finestrelles perquè des de principis d'any ja estem preparant un munt d'articles per a la venda al Taller Ocupacional.

Si voleu adquirir algun dels nostres productes, ens trobareu a la Plaça Sta. Magdalena d'Esplugues i al carrer Melcior Llavinés, al costat de l'accés al Taller de la Fundació.

A més, aquest 2014 diverses entitats han comptat amb nosaltres a l'hora d'organitzar la seva diada de St Jordi. Per una banda, l'Hospital de Barcelona SCIAS ens ha fet una comanda de 225 roses de sabó per obsequiar als seus pacients, l'empresa Clifford Chance realitzarà una venda solidària amb productes del nostre taller, entre d'altres articles, a l'Av. Diagonal, i l'empresa Nestlé ens ofereix l'oportunitat de posar un punt de venda a l'interior de les seves oficines. Bona diada a tothom!

Sensibilització dels joves vers la diversitat: visita de l'escola Ipsi

Ja és el segon any que l'escola Ipsi de Barcelona ens visita. Un grup de 16 estudiants de 3r i 4t d'ESO van passar un matí amb nosaltres el febrer passat.

Els alumnes van mostrar molta atenció en la petita xerrada que vam oferir per explicar en què consisteix el treball que fem a la Fundació. Després de visitar les instal·lacions, van poder compartir una estona de feina amb els nostres nois i noies: taller de cuina, ceràmica, sabons i hort.

La Fundació realitza aquest tipus de trobades, amb l'objectiu de fomentar entre els joves els valors socials de convivència, tolerància i respecte a la diversitat.

<empty>Intercanvi de jugadors i noves experiències

Intercanvi de jugadors i noves experiències

El passat 21 de març, 12 esportistes van participar en el XIV Campionat Vicenta Verdú de bàsquet organitzat per BCN Associació Esportiva a les instal·lacions de Can Caralleu.

Va ser un dia de competicions amb una modalitat diferent a l'habitual: formar equips a partir de la combinació d'esportistes de diversos centres.

Aquest fet va permetre als jugadors disminuir la competitivitat habitual i potenciar les relacions i habilitats adaptatives, tant a nivell social com de joc en equip. Tot un repte superat per tots ells!

Per assegurar-te que les nostres informacions arribin sempre a la teva bústia d'entrada, si-us-plau afegeix newsletter@fundaciofinestrelles.com a la teva llibreta d'adreces.

Si vols donar-te de baixa, envia'ns un mail amb l'assumpte "Baixa Newsletter" a aquest correu:
info@fundaciofinestrelles.com

Fundació Finestrelles

Carrer Sometents, 46-54 08950
Esplugues de Llobregat (Barcelona)
Telf. 93 371 34 41

info@fundaciofinestrelles.com