Si no veus correctament el Newsletter, fes click aquí. Ver en Castellano

Reserva't l'agenda per a l'acte benèfic

Un any més, Finestrelles prepara el seu acte benèfic per a la tardor. El concert d'enguany porta per títol "Només per a uns quants?", un espectacle en el qual es vol mostrar que l'òpera està molt present en la nostra vida quotidiana i que no és cert que hagi d'anar adreçada només a uns quants.

L'espectacle està coordinat i presentat pel periodista Marcel Gorgori acompanyat d'una orquestra de 50 músics dirigits pel mestre Daniel Antolí, un cor de 35 persones i quatre solistes.

El concert tindrà lloc el proper 4 de novembre a la Sala Barts de Barcelona (Av. del Paral·lel, 62). Reserveu-vos la data a la vostra agenda!

Sensibilització dels joves vers la diversitat: visita de l'escola Ipsi

Show olímpic a Nestlé

Un any més, els nois i noies de la Fundació van convocar el seu públic al show teatral dedicat enguany als Jocs Olímpics. L'estrena es va fer a la sala d'actes de la residència Blume i una segona representació va tenir lloc a l'empresa Nestlé que va comptar amb la presència del Director General de la companyia a Espanya, Laurent Dereux. El show va començar amb l'arribada de la torxa olímpica, la desfilada d'esportistes i la presentació de les mascotes oficials. Durant l'espectacle hi va haver competicions d'esgrima, halterofília, tir amb arc, tennis, gimnàstica artística i fins i tot natació sincronitzada. Els membres del jurat van ser els responsables de donar les puntuacions i l'entrega final de medalles.

El taller ocupacional prepara nous articles per Sant Jordi

"Em faig gran, i què?"

Què els passa pel cap a les persones grans que atenem? Què els preocupa? Quins són les seves necessitats, pors, desitjos i il·lusions? Com podem ajudar-los? Quin suport cal donar?

Això és el que intentarem esbrinar amb l'ajut de la nova activitat terapèutica "Em faig gran, i què?" dirigida als usuaris més envellits i que formarà part de la nostra cartera de serveis a partir d'aquest mes.

Amb un enfocament lúdic i positivista, en grup, però centrat en les necessitats individuals, mitjançant jocs, sortides, i activitats engrescadores, incidirem, a més, en el manteniment d'habilitats i aprenentatges, l'acceptació dels canvis que comporta el procés d'envelliment i la millora del benestar emocional dels participants.

<empty>Intercanvi de jugadors i noves experiències

Valoració cognitiva

Amb l'objectiu de millorar els plans d'atenció dirigits a la gent gran atesa a la Fundació, l'equip psicològic ha fet una valoració de les capacitats cognitives i funcionals a les persones de més de 45 anys.

Per a l'estudi, s'ha utilitzat el test CAMDEX-DS, instrument que permet fer un diagnòstic clínic de demència en persones amb discapacitat intel·lectual. Utilitzat periòdicament, ens permetrà objectivar el deteriorament cognitiu i funcional de les persones valorades i anar adaptant les activitats i programes a les necessitats individuals.

Per completar l'apartat d'habilitats bàsiques i de vida independent s'ha utilitzat el test ABAS-II que recull informació extensa en relació a comunicació, utilització de recursos comunitaris, habilitats acadèmiques funcionals, vida a la llar, salut i seguritat, lleure, cura de sí mateix i responsabilitat i autocontrol.

Finestrelles imparteix un curs per a professionals del sector

XII Jornada de sensibilització

El proper diumenge, dia 21, tindrà lloc la XII Jornada de Sensibilització vers la discapacitat als jardins del Centre Cívic Robert Brilles d'Esplugues, dins els actes de Festa Major. La jornada està organitzada per la Fundació i sis entitats més de la ciutat que treballen per a la millora de la qualitat de vida d'aquestes persones.

Durant el matí, podreu gaudir d'activitats lúdiques dirigides sobretot al públic infantil. Els nois i noies de Finestrelles preparen un taller de xapes solidàries i una actuació. A la carpa de l'entitat trobareu informació dels nostres serveis i projectes, així com productes elaborats al taller ocupacional. Us hi esperem!

<empty>Intercanvi de jugadors i noves experiències

Subvencions i donacions

Gràcies a una subvenció concedida l'any passat pel Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad, el mes de juliol vam començar el canvi de llits de la llar-residència: 18 llits elèctrics articulats amb regulació d'alçària i baranes elevades. El Pepe comentava: "¡qué ilusión tengo!"

D'altra banda, gràcies a l'empresa Clifford Chance i la venda de gelats solidaris entre els seus treballadors de Madrid i Barcelona han fet un donatiu de gairebé 500 euros.

Per assegurar-te que les nostres informacions arribin sempre a la teva bústia d'entrada, si-us-plau afegeix newsletter@fundaciofinestrelles.com a la teva llibreta d'adreces.

Si vols donar-te de baixa, envia'ns un mail amb l'assumpte "Baixa Newsletter" a aquest correu:
info@fundaciofinestrelles.com