Inici > Blog > Discapacitat Intel·lectual i Alzheimer: com afrontar-ho

Discapacitat Intel·lectual i Alzheimer: com afrontar-ho

Publicat el 26.03.2018 en Les nostres teràpies

CONFERÈNCIA SOBRE DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL I ALZHEIMER

En motiu del Dia Mundial de la Síndrome de Down, el passat dijous es va celebrar a la Fundació Finestrelles la conferència “Com afrontem l’envelliment dels nostres familiars”, sobre la Discapacitat Intel·lectual i l’Alzheimer, a càrrec de la Bessy Benejam, Neuropsicòloga de la Unitat Alzheimer-Down de la Fundació Catalana Síndrome de Down i de l’Hospital de Sant Pau.

Les persones amb Síndrome de Down majors de 40 anys tenen una major probabilitat de patir Alzheimer que la població general”, va explicar la Bessy Benejam al inici de la Conferència, després de la obertura del Dr. Lluis Monset, president de la Fundació Finestrelles.

La malaltia d’Alzheimer es caracteritza per la presència de plaques proteiques en el cervell ubicades entre les neurones. També es coneix que el gen que codifica aquesta proteïna, el pèptid amoloide beta, està allotjat en el cromosoma 21, que les persones amb Síndrome de Down tenen triplicat.

Cal afegir, que malgrat que a partir dels 40 anys totes les persones amb Síndrome de Down tenen allotjades en el cervell plaques d’amiloide, no sempre significa que desenvolupin o pateixin la malaltia d’Alzheimer.

El diagnòstic d’Alzheimer en una persona amb discapacitat és complex. Tal i com explicava la Bessy Benejam, a vegades no és fàcil distingir si el resultat de les proves neuropsicològiques és propi de la demència o de la discapacitat. “La millor manera és poder comprar resultats de la mateixa persona. En el centre, recomanem que es facin un estudi a partir dels 20 anys. Així disposem d’un punt de partida i podem valorar si hi ha hagut una evolució de la demència”, va recomenar la Bessy Benejam.

A banda del diagnòstic, es van detallar els símptomes que podien patir les persones amb discapacitat i Alzheimer perquè les famílies poguessin detectar-ho i saber què esperar i com actuar. Malgrat que l’Alzheimer no té cura, hi ha medicaments i exercicis per estimular el cervell que poden endarrerir la malaltia i reduir-ne els símptomes.

Voleu saber-ne més? Us deixem amb la conferència de la Bessy Benejam al complet a través d’aquest vídeo. No us la perdeu!

Encara no hi ha comentaris per "Discapacitat Intel·lectual i Alzheimer: com afrontar-ho"