Història

45 anys d’experiència en discapacitat intel·lectual.
A més i a millor

L’any 1975, un grup de famílies preocupades per l’educació i el benestar de les seves filles amb discapacitat psíquica va crear, davant la insuficiència dels serveis públics d’aquell moment, l’Associació Finestrelles. Des de llavors, acumulem més de 45 anys d’experiència en l’atenció a persones amb discapacitat intel·lectual.

El primer centre es va ubicar al barri de Finestrelles, al costat de l’Hospital de Sant Joan de Déu, en una casa blanca i acollidora que comptava amb una mica de jardí i una petita piscina.

Exhibición de Gimnástica

1979. Exhibició de gimnàstica durant la festa d’estiu.

Les primeres famílies de Finestrelles van ser els Barraquer González, Monset, Pastor, Ribera, Miret, Bergos, Cisa i Folch.  Poc després es van incorporar els Estrada, Basso i Sangrá. Avui, comptem ja amb més de 40 anys d’experiència.

A partir de 1991, convertida ja en Fundació privada pro-discapacitats psíquics, Finestrelles va augmentar el nombre de serveis, amb noves iniciatives en projectes i teràpies innovadores.

La mateixa evolució del projecte, amb la vocació d’ampliar la cobertura a més persones, va anar posant de manifest la insuficiència de les instal·lacions originals.

Gràcies a l’empenta del primer president de la Fundació, Dionisio González, amb l’ajuda de la Fundació ONCE, de l’Obra Social de Caja Madrid i d’altres institucions i empreses, l’any 2005 Finestrelles es va traslladar a una nova seu, l’actual, ubicada en un terreny cedit per l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat, on anualment atén i assessora gairebé una vuitantena de families.

2002 Acte de col·locació de la primera pedra de les noves instal·lacions

Fes-te amic