Inici > Respir

Respir

Coneix el nostre Servei Respir

El Servei Respir és un programa de suport a les famílies que té com a objectiu millorar la qualitat de vida de tots els seus membres.

Permet que persones amb discapacitat que viuen amb les seves famílies puguin gaudir d’uns dies d’estada a la llar que gestiona la Fundació. Així, es proporciona als cuidadors habituals un temps de descans, i també pot donar resposta a situacions familiars imprevistes.

Alhora, possibilita que les persones que s’acullen al Servei de Respir tinguin l’oportunitat de gaudir d’un temps fora del seu entorn habitual i establir noves relacions.

En molts casos, a més d’un temps d’oci, les estades periòdiques permeten a aquestes persones anar aprenent a independitzar-se de la llar familiar i preparar-se per a una futura vida autònoma.

Què oferim

• Assessorament i orientació a les famílies. Abans, durant i després de l’estada
  • Atenció individualitzada durant l’estada i participació en l’oferta de programes ludicoeducatius.

A qui va adreçat

• Persones d’ambdós sexes amb discapacitat intel·lectual a partir de 18 anys, de tot Catalunya.
  • No cal ser usuari de cap altre servei de la Fundació Finestrelles per fer-ne ús.

Modalitats d’estades

• Estades d’un dia.
  • Estades de cap de setmana.
  • Setmana sencera o més temps, si la situació ho requereix.
  • Es pot gaudir de tantes estades com es desitgi al llarg de l’any. Possibilitat d’establir un calendari d’assistència.

Gestió de les sol·licituds

• Les famílies interessades o l’assistent social del centre que els atén.
  • Resolució de les sol·licituds en un màxim de 5 dies.