Inicio > Som transparents

Som transparents

Volem donar resposta a la vostra confiança en Finestrelles

Volem agrair-vos la vostra confiança en la nostra entitat amb la màxima transparència respecte la nostra activitat. Per això, aquí podreu trobar tota la informació econòmica i organitzativa de la Fundació que permet comprovar que se’n fa un bon ús, sempre de forma alineada amb la missió  i valors de l’entitat definits en els seus estatuts.

Informació sobre l’exercici de 2022

Adjuntem aquí els principals documents referents a l’activitat realitzada el passat 2022. Estem a la vostra disposició per a qualsevol dubte que pugueu tenir.

Obligacions i Instruments de transparència

En compliment de la llei 21/2014 i l’ordre jus/152/2018 sobre obligacions i instruments de transparència per les Fundacions, la Fundació Finestrelles ha subscrit el “Codi de bon govern i bones practiques de gestió” de la Coordinadora Catalana de Fundacions.

La Fundació Finestrelles com entitat associada a DINCAT esta adherida al Codi Ètic de DINCAT. Des de la Fundació Finestrelles subscrivim els valors que elles ostenten.

La Fundació Finestrelles va actualitzar i signar el codi de conducta que marca la cultura de respecte i promoció dels valors ètics que considerem que han de regir la nostra activitat.

D’altra banda, la Fundació disposa d’un programa de prevenció de delictes segons l’article 31bis del Codi Penal, amb l’objectiu de minimitzar els riscos de comissió de delictes al seu si i, també, un propòsit de millora i esmena ètica a la activitat que la Fundació desenvolupa.

Instruccions canal de denuncia.La Fundació Finestrelles, com a instrument de la seva política de prevenció de delictes i de conformitat amb el que exigeix ​​l’article 31 bis del Codi Penal, així com d’acord amb la recent Directiva Europea 2019/1937 relativa a la protecció de les persones que informin sobre infraccions, posa a disposició de qualsevol persona un Canal de Denúncia per mitjà dels següents mitjans:

– Enviant un correu electrònic a: canaldedenúncies@fundaciofinestrelles.com
– Enviant un correu postal a l’atenció del Responsable de Compliment Normatiu a la següent adreça: C/Sometents, núm. 46-54, 08950, Esplugues de Llobregat.

També, a sol·licitud de l’informant, es podrà fer la comunicació mitjançant una reunió presencial dins el termini màxim de 7 dies. Se us advertirà que la comunicació serà registrada i les vostres dades personals tractades d’acord amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016.

Protocol prevenció assetjament: La Fundació Finestrelles, amb la finalitat de prevenir qualsevol situació d’assetjament, i de conformitat amb les exigències de la normativa penal i laboral en vigor, ha aprovat un Protocol per a la Prevenció i Erradicació de l’Assetjament Laboral, Sexual per Raó de Sexe. D’aquesta manera, FINESTRELLES es compromet a crear, promoure i mantenir un entorn laboral on es respecti la dignitat i la llibertat sexual del conjunt de persones que treballen a la Fundació, com també s’assegura als usuaris la mateixa protecció. A aquest efecte, els Professionals i els Usuaris de FINESTRELLES podran posar en coneixement les situacions d’assetjament que estiguin patint a través d’una eina confidencial, ràpida i accessible mitjançant el correu electrònic següent: canaldedenúncies@fundaciofinestrelles.com així com la següent adreça postal: C/ Sotmetents, núm. 46-54, 08950, Esplugues de Llobregat.»

El contingut del protocol resumeix les dades més importants per als Professionals, Usuaris i tots aquells que els acompanyin i assessorin.

Informes anteriors