Inici > Què pots fer tu > Beneficis fiscals

Beneficis fiscals

Bona notícia! Ara, una donació anual de 150€ només et costarà 37,5€

Des 2015, les teves donacions i donatius desgraven més que mai. Ara, en el teva Declaració de la Renda, gràcies a les deduccions en quota que et permeten reduir el teu ompost, les donacions o donatius tindran un cost real molt menor al de la quantitat aportada.

• Dels primers 150 € que dónes cada any, tindràs dret a una deducció del 75%, és a dir, deixaràs de pagar IRPF per import de 112,5 €.
  • A partir d’aquesta quantitat, la deducció serà d’un 30%.
  • A més, ara premiem la fidelitat! Si portes més de tres anys col·laborant amb donacions i donatius a la mateixa entitat, pel mateix import o més, la deducció serà del 35% en lloc del 30% per a les quanties donades que excedeixin de 150 €.

Això què significa per a mi?

Vol dir que si fas una donació 150 € cada any, la pèrdua neta de la teva butxaca només seria de 37,5 € ja que els 112,5 € restants els compensaràs deixant de pagar IRPF.

Com es calcula?

És fàcil! Et posem un exemple. Si fas una donació de 200 € al llarg de l’any, la teva deducció fiscal es calcularia de la següent manera:

• Els 150 € primers desgraven un 75%, és a dir, 112,5€.
  • Els 50 € restants desgraven un 30%, és a dir, 15€.

Per tant, el cost real per a tu serà només de 72,5 € ja que, per haver col·laborat amb la nostra entitat, Hisenda et permetrà que deixis de pagar IRPF per un import de 127,5 € i, per tant, o pagues menys quota o et tornaran una quantia superior.

I si la donació és a la mateixa ONG que els darrers 3 anys o més?

Si portes més de 3 anys donant a la mateixa entitat, respecte dels 50 € restants (la quantitat que excedeix de 150 €) la deducció seria d’un 35%, és a dir 17,5 €, de manera que el cost real per a tu només seria de 70 € (deixaràs de pagar renda pels 130 € restants).

I si sóc una empresa o una entitat jurídica?

Si ets una empresa, si bé la donació és una despesa no deduïble, en canvi, quan col·labores amb una entitat com la nostra, podràs aplicar-te una deducció en quota de l’impost sobre societats, i per tant, t’estalvies impostos, per import del 35 % de la teva donació i el 40% si portes més de 3 anys col·laborant amb nosaltres.

Recorda que el tipus de l’IS és del 25%, en canvi, la deducció és del 35% o del 40%, per tant, si feu donació a una entitat com nosaltres, aconseguiràs estalviar impostos.

Tens algun dubte? Consulta’ns a través del correu electrònic info@fundaciofinestrelles.com!